اخبار تکنولوژی

آیفون SE جدید 5G: هرآنچه باید درباره آیفون SE 2022 بدانید

آیفون SE مقرون به صرفه ترین آیفون دارای A15 Bionic قدرتمند، 5G، عمر باتری بهتر، دوام بهبود یافته و سیستم دوربین جدید با ویژگی های پیشرفته ای مانند Smart HDR 4، Photographic Styles و Deep Fusion است.

طراحی آیفون SE 3

در آیفون SE 2022 با طراحی آشنایی روبه‌رو هستیم؛ همان طراحی که به سال‌ها قبل و عرضه آیفون 8 بازمی‌گردد. در حقیقت طراحی ایفون SE 3 تفاوتی با نسل قبلی‌اش ندارد و سومین گوشی اپل با طراحی یکسان محسوب می‌شود. در جلوی این گوشی هوشمند با یک پنل 4.7 اینچی روبه‌رو هستیم که اطرافش حاشیه‌های زیادی به چشم می‌خورد و همچنین زیر آن دکمه آشنا و البته منسوخ در آیفون‌های پرچمدار قرار دارد که همچنان میزبان تاچ آیدی است.

به گفته اپل، روی این نمایشگر محکم‌ترین شیشه بازار کشیده شده که همان سرامیک شیلد مورد استفاده در پرچمدارهای این کمپانی است. روی پنل پشتی هم این شیشه کشیده شده و مانند نسل قبل با یک دوربین و همچنین فلاش LED در این بخش روبه‌رو هستیم. پنل جلویی و پشتی این دستگاه شیشه‌ای و فریم آن آلومینیومی است.

ابعاد این گوشی هوشمند اپل برابر 138.4 در 67.3 در 7.3 میلی‌متر است و وزنش هم به 144 گرم می‌رسد. در مجموع با طراحی آشنایی روبه‌رو هستیم که شاید پس از این همه سال و تغییر چشمگیر طراحی آیفون‌های پرچمدار، دیگر مورد علاقه همه کاربران نباشد اما همچنان با توجه به قیمت تقریبا قابل قبولش، کاربردی محسوب شود. این دستگاه در رنگ‌های سفید، مشکی و قرمز به فروش می‌رسد.

بررسی مشخصات فنی ایفون SE 3

اگرچه کوپرتینویی‌ها تصمیم به عدم تغییر طراحی این گوشی هوشمند کامپکت گرفته‌اند، اما مشخصات فنی‌اش را ارتقا داده‌اند. آیفون SE 2022 همچنان نمایشگر 4.7 اینچی از نوع IPS LCD دارد و در آن خبری از رفرش ریت 120 یا حتی 90 هرتزی هم نیست. حداکثر روشنایی این پنل مانند گذشته به 625 نیت می‌رسد و از قابلیت True-Tone پشتیبانی می‌کند.

اما مهم‌ترین پیشرفت ایفون SE 3 به تراشه‌اش مربوط می‌شود. اپل حالا برای این محصولش از چیپ A15 Bionic، یعنی همان تراشه گوشی‌های سری آیفون 13 استفاده کرده است. این تراشه 5 نانومتری از 6 هسته پردازشی به همراه 4 هسته گرافیکی بهره می‌برد. این چیپ اپل در آیفون SE 2022 توسط 4 گیگابایت رم همراهی می‌شود و این گوشی اپل را می‌توان در نسخه‌های مجهز به 64، 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی سفارش داد.

بررسی مشخصات دوربین آیفون SE 3

در این گوشی هوشمند همچنان شاهد استفاده از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی هستیم اما به لطف تراشه جدید، قابلیت‌های بیشتری دارد و عملکردش هم بهتر شده است، البته این موارد برای دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی هم صدق می‌کند. دوربین اصلی آیفون SE 3 دریچه دیافراگم برابر f/1.8 دارد و قابلیت زوم دیجیتال 5 برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این دوربین از حالت پرتره پشتیبانی می‌کند و دارای حالت بوکه پیشرفته و کنترل عمق است. همچنین با سبک‌های عکاسی یکسان با سری آیفون 13 هم در دوربین آیفون SE 2022 روبه‌رو هستیم. این دوربین که لنز با 6 المان دارد، به لرزشگیر اپتیکال (OIS) هم مجهز شده است. این دوربین می‌تواند عکس‌های پانوراما 63 مگاپیکسلی بگیرد.

iPhone se 2022

دیدگاهتان را بنویسید